Banner: 728 x 90
Aplikace Celostní muzikoterapie ve speciálním školství, praxe a kvalitativní výzkum 14.11.2014 Olomouc
přednáška http://tera.expresivniterapie.cz
UP Olomouc


pořádající fakulta: Katedra psychologie FF UP v Olomouci

přednášející: Mgr. Veronika Faltusová

Celostní muzikoterapie je mnohdy jedinou cestou do světa hendikepovaných
      Speciální školství se v současné době také díky školním vzdělávacím programům otevírá pro začlenění expresivních terapií ve výchovně vzdělávacím procesu. Terapie se stávají velmi potřebnou a prospěšnou součástí procesu vzdělávání. Ve speciálním školství můžeme žákům a studentům se speciálními vzdělávacími potřebami poskytnout muzikoterapii a tím propojit naše světy, rozvinout vzájemnou komunikaci a pomocí prožitků podpořit rozvoj jejich sociálních dovedností, integraci a mnohé další. Muzikoterapie je již na mnoha speciálních školách v různé míře zaváděna a ověřována. Celostní muzikoterapie – metoda CMLH se dle provedeného výzkumu ukazuje jako velice univerzální a vhodná pro širokou škálu klientů speciálního školství, tedy pro žáky s mentální retardací, pervazivními vývojovými poruchami, epilepsií, smyslovým a jiným postižením apod. Aplikace Celostní muzikoterapie ve vzdělávacím procesu vyžaduje splnění mnoha požadavků, respektujících metodu CMLH. Je třeba naučit se chápat muzikoterapii ve školství jako svébytnou terapeutickou disciplínu, nelze ji zaměňovat a nahrazovat speciální hudební výchovou nebo také muzikofiletikou. 
      Celostní muzikoterapie nahlíží lidskou bytost jako bytost celistvou v jejích nedílných součástech (tělesné, duševní, citové, energetické a duchovní). Zároveň jako bytost společenskou, součást přírody a života na planetě Zemi v nekonečném Vesmíru. Tento celostní přístup je základním principem metody CMLH. Pokud chceme provádět výzkum Celostní muzikoterapie, musíme zákonitě tento princip reflektovat použitím kvalitativního výzkumu. Užití kvalitativního výzkumu umožňuje celostně pojmout nejširší aspekty předmětu zkoumání.
      Cílem přednášky je účastníky seznámit s přípravou, realizací a s výsledky realizovaného kvalitativního výzkumu. Cílem prezentovaného výzkumu bylo zjistit vliv aplikace muzikoterapie – metody CMLH na žáka a na výchovně vzdělávací proces v základní škole speciální. Výzkum proběhl u žáků vzdělávaných v programu základní školy speciální v několika školách v celé ČR. Výsledky výzkumného šetření budou účastníkům přednášky představeny.

VÍCE INFORMACÍ A PŘIHLAŠOVACÍ FORMULÁŘ ZDE:

http://tera.expresivniterapie.cz/pro-studenty/workshopy-a-prednasky-prihlaska/

PŘÍLOHA - medailonek přednášejícího
| Celostní muzikoterapie | Fotogalerie | Kontakt | Muzikoterapeutické nástroje | Nabídka muzikoterapie | Odkazy | Pozvánky | Příslušenství k nástrojům | Úvod |
FelixNET©